Pages

Ads 468x60px

1 Haziran 2014 Pazar

YABANCI BİR ŞEHRİ TANIMA KILAVUZU

YABANCI BİR ŞEHRİ TANIMA KILAVUZU 
-GGY

bu gökyüzü yabancı bana,
el bir şehre ne kadar uzaktayım.
hiç tanımadığım çocuk sesleri pencerelerinde evlerin
evler.... Pembe panjurlu düşevleri.
Gördüğüm tüm ölümleri yıkayan vakitli yağmurlar,
üzerimde.
üşütmüş bir kaç hatıra ceplerimde durur herkes gibi.
tanınmamak için gönlünü sakınan kuşlar
size bir şiir versem Kadıköy'den geçer mi?

bu gökyüzünün maviliği yabancı bana,
neresinden fethedilir birşehirbiryürek, nasıl?
yolları, kanatsız zamanın sırtında umutla tüketsem
hiç sevemediğim çocukların kokularına yetişmek mümkün.
sevdiğim tüm kadınları saçlarına saklayan huysuz bir rüzgar
aklımın satır aralarına vuruyor. hatırlar gibi unutuyorum.
canı yanan takvim yaprakları eylüldeyiz ya da bilmiyorum mevsimindeyiz.
ihtimal dahilinde tüm ilişkiler.
hayatın acemisi bakire fesleğenler
size bir hayat yazsam Kadıköy'de yaşar mısınız?

bu gökyüzü bir başkasının.
daha önce yoktu, yoktum kader falında
yeni mi bu Tanrım? Senaryosunu mu değiştirdin tekrar kıyametin?
söyler misin bana
nasıl dua edilir gözlerinden bir meleğin.
Günahlarımı çıkartabilir miyim girmeden içine.
zihnimdeki kırık yağlı boya tablolardaki tozlu yaşları silelim
bir de
hiç benim olmayan o çocuklara nasıl seslenmeli?

bu gökyüzünü bana ayır, öpeceğim.
pembe panjurlu evlerinin camlarından başlayacağım çıplak kalmaya
çünkü tüm pencereler geleceğe açılır muhtemel sevişme saatinden sonra.
Yitirmek kazanmanın başlangıcıdır, evet ama
önce çocuklar ve kadınlar yaşasın Tanrım, lütfen!
ruha can batıran bir kaç kıymık kelimenin huzurunda Tanrım
sana bir dua bıraksam Kadıköy'de kabul eder misin?


Şaban Sarı
Haziran14


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...