Pages

Ads 468x60px

3 Ekim 2013 Perşembe

EYLÜL'E ŞİİR

EYLÜL’E ŞİİR
Tüm Eylül’lerin  ölüm, doğum ve sevdalarına

1

Bulutların sırtında ağır ölümlerin mevsimi.
Karanlık coğrafyalarımda azrailler kol geziyor,
Rüyalarımın ensesinden yakalamışlar; korkuyorum vakitsiz göçlerden.
Geç kalmaktan da korkuyorum en sevdiğim ömre…
Soğuk yaşlar kurak duygularımda, toprak kokusuna karışan sesine hasret,
Saçların bereketli göklere benziyor üstelik.
Aydınlık ruhlar uğurlanırken, teninden yağmurlar eksik olmuyor
Benim tüm şehirlerim biraz aşık…

2

Güzler dökülüyor damla damla yanaklarımızda
Yollar aramızda tarifsiz uzuyor,
Uzaklarda kaldı o en sevdiğimiz tanıdık sözlerle yaptığımız sohbetler.
Zaman yapraklarını dökerken,
Sensiz sokaklarda
Bir bulutun canı yanıyor ve çocuklar masumiyet uykularında anlatıyorlar bu korkuları.
Ölümün elinde tuttuğu yorgun ülkelerde tükeniyor umutlar, özlem bulutları tüm çatıların üzerinde.

3
Eylül’ün göçmen kuşları taşırken geri hükümsüz ruhlarımızı
Şehirler bereketli sevişmelere hazırlanıyordu.
Kökleri durmuş ve unutulmuşken saatler , fırsat bu fırsat
Bağımsız huzurların içinde uzanabiliriz tüm yasaklara, korkusuzca.

4
Bir kelebeğin ömrü kadar uzun ve turuncu bir günde
Ölümsüz güzelliğini pencereme getiren serin bir meltemdi, gördüm.
Ardına bile bakmadan bir gökkuşağına gittin sen, anlamadım
Kırık kanatlı bir kırlangıç kadar öksüzdü tüm Eylüllerim şimdi!

Dünya bahçesinde kuru bir sevda ağacına bağlı dileklerden biri senken
Gün geceye döndükçe soğuyor heyecanlar, avucumda ölüyor en çok sana yakışan gelecek
Tüm sıcak renkler Ekim’e doğru soğurken, sen gitme !

5
Öyle bir Eylül ki bu, yeniden alevleniyor küller
Tek başına bir mevsimi sırtlamış gidiyor…
Ardında tüm hüzünlü ruhlar, hepsinin göğsünde koca bir yalnızlık yıldızı!

Tüm bu dağınık heyecanların arasında en sevdiğimdir ellerin.
Bulamıyorum kalabalık caddelerde gözlerini….
Kıvrak bir ses doluyor ruhuma, umutlanmamak elde değil
Turuncu günölümlerinde sevebilir miyim güzelliğini tüm mevsimler boyunca?



6
Canına rakı kaçmış saatlerde adını duyurmaya çalışsam Tanrıya
Cevap verir misin aşka?
Romantik ölümlerde ağır ağır eriyor mumlar,
Böyle gecelere katıl kelimelerime.
Dökül dualarımdan dudaklarımın  yollarına …
Bekliyorum Bayan Tanrı, beni bulduğun yorgun Eylüllerin üzerinde…

7
Anlatacaklarım varken daha güzelliğine, kıskanç bir şehir girebilir aramıza
Sevdiklerim ne kadar sevdiysem o kadar uzak, daima!

Sabırsız heyecanların içinden sesleniyorum:
İnadını çıkart Ey Eylül!
Bilmediğin o kadar ölüm var ki cebimde
Günahlarımın bedeli olmak da var kaderinde
Temizlendiğim gün olmak da…

8

Ve uzun bir ömrün yaprak dökümleri ardımda kaldı
Sonsuz bir Eylül bitiyor bu şehirlerde üstelik!


Şaban SARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...