Pages

Ads 468x60px

5 Ocak 2013 Cumartesi

MEÇHUL SEVGİLİYE "SUS" ÇAĞRISI


MEÇHUL SEVGİLİYE “SUS” ÇAĞRISI
Dilimi yakan kor bir kelimedir aşk;
Yazmaktan kalemimde tüy bitti yüreğimdeki yangınlar sönsün diye.

Arsız gecelerin, uykusuz yataklarında öldüm
Gözlerim açıktı, dudaklarım kapalı.
Geceleri ölmeden önce hayaller kurdum
-tamam bazen âşık oldum.

Hiç tanımadığım kadınlar sevdim, uzaktan:
Ben sapkınlığı sevdaya karıştırmadan, aşk’ı sek acılarla tattım.
Boğazımda sıkışan kelime trafiğini,
Kalemlerle kontrol altına alırken, yine trafik ışıklarının rengi sustu.

Gözlerimden mülteci gözyaşları dökülürken
Dudaklarım sarhoş bir aşka kana(ya) kana(ya) susuyordu.
Söyle şimdi meçhul sevgili, kaç türlü susulur?

Elimi kolumu bağladı hayat bu renksiz gömleklerle.
Akordu bozuk dünyada yalnız melodiler kondu parmak uçlarıma.
Sevmek bilakis gecelerde zor bu deli mekânı bedenimde;
Her hücre başında ayrı kavga, ayrı sevda…

Kalbin atmayı unuttuğu saatlerde sessizliği dinlemelisin,
Susunca dünya, bir başka boyutta inanıyor insan aşka.

Tanımadığım kadınlar yine, tanımadığım rüyalar gibiler.
Sarışın sanki dünya bu akşam, gözleri…
Gözlerini göremedim, sustu kirpiklerime asılı çığlıklar
Oysa saat daha erkendi, bu saatte kapatılmaz hiçbir yağmur.

Tekelini devletin yürüttüğü baskınlarda,
Sorgulanırken bedenimin karanlık dehlizlerinde sustum yine.
Kaçak sevdim, kaçak seviştim diye, tutukluyum sessizlikte:
Söyle şimdi meçhul sevgili, kaç türlü susulur.

Fikrimi, yani seni, soracak olurlarsa bana hiç tanımadığım eski bir zaman,
Daha aşkta yetiştirdiğim bakla ıslanmadı
Hem cevabını bildiğin soruları neden sorarsın
-daha gelmedin ki.

Damarlarımda dolaşan uzun konuşmalarım var benim,
Gelişin şerefine kurban edeceğim;
Ama sıkılmandan korktuğum için jiletlerle kısaltıyorum onları, her yer gökkuşağı gibi kelime.
Lâl şiirler, âmâ imgeler, topal kalemler ve yetim şair!
Devrik bir çoğul eki olabilmek için adıma bağlı
-Biz ekine ihtiyacım var.
-Biz ekine ihtiyacım var öğrenmek için şu ayeti: seni seviyorum.
Söyle şimdi meçhul sevgili, kaç türlü susulur.

Yüreğime de inecek olursak ahşap merdivenleri göz uçlarımda inerek
Erkek evi işte ne beklersin: darmadağın bir hayat, toz tutmuş sahte aşk tabloları, yazılmayı bekleyen cilt cilt sevda…
Bir kadın eline ihtiyacım var toparlanmak için, ancak onlar anlar kalbin dilinden.

Kalbime gelen yol kenarında oynarken görürsen sesimi, biraz çekingendir alınma susuşlarına;
Delikanlıdır ama ısınmaz herkese canı.

Söylemez
Görse de yüreğime gelen yabancı hayalleri
Duysa da zamanın ayak seslerini
Bilse de dili tutulmuş sevda bakışlarının lisanını
Söylemez…

Söyle şimdi meçhul sevgili,
Diller mi mühürlü
Eller mi tutuklu
Yoksa fikirler mi kör ki bu yürek anlatamaz içindeki sevda sözlerini bembeyaz tenlere;

Söyle şimdi meçhul sevgili, öyleyse kaç türlü susulur!

"Ş"aban "S"arı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...